Jak wykorzystać badania CAWI w działaniach marketingowych?

Badania CAWI są przesyłane do respondentów drogą elektroniczną, dlatego jest to narzędzie z którego chętnie korzystają działy sprzedażowe oraz marketingowe w firmach. Takie ankiety umożliwiają bowiem uzyskiwanie bardzo użytecznych informacji, które mogą posłużyć do zbudowania krótko oraz długoterminowych planów marketingowych. Co można badać poprzez CAWI?

 

Badanie wizerunku firmy

Wizerunek przedsiębiorstwa to wrażenia, jakie wywołuje ona wśród odbiorców. Pozytywny sprawia, że wartość marki zwiększa się i tym samym budzi ona zaufanie nie tylko wśród klientów, ale także partnerów biznesowych. Kreowanie wizerunku to działanie na wielu polach, które odbywa się w każdym momencie styku z osobami zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz firmy.

Niestety pożądany wizerunek często odbiega od wykreowanego, dlatego warto monitorować, jaki jest on w rzeczywistości. Można robić to właśnie poprzez badania CAWI kierowane do precyzyjnie określonej grupy respondentów, które można przeprowadzić poprzez platformę Badanie Opinii zajmującą się prowadzeniem anliz rynku. Tworzy ją grupa ponad 150 tys. ankietowanych, dlatego wykonane w ten sposób badanie CAWI pozwoli na uzyskanie wiarygodnych informacji.

 

Badanie materiałów oraz haseł reklamowych

Dobrą praktyką w przypadku kampanii jest badanie ich na mniejszych grupach tak, aby sprawdzić reakcje i dokonać ewentualnych poprawek. Również można skontrolować to za pomocą badań CAWI, dają one bowiem możliwość umieszczania w ankietach materiałów multimedialnych takich jak np. spoty reklamowe.

Kluczowe jest w tym przypadku zbadanie, czy reklama przyciągnęła uwagę adresatów, a także jaka była ich reakcja na dany komunikat. Warto badać to zwłaszcza w przypadku reklam kontrowersyjnych, które finalnie mogłyby negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.

 

Badanie koncepcji produktów oraz opakowań

Wprowadzanie na rynek nowych produktów lub modyfikacja tych, które są na nim obecne od lat, to bardzo trudne zadanie. Jednym z kluczowych etapów takiego procesu jest badanie reakcji potencjalnych klientów na dany artykuł, zanim trafi on do sprzedaży. Badania CAWI również to umożliwiają.

Wiele firm decyduje się także na to, aby testować poprzez nie kilku wariantów opakowań, co finalnie pozwoli wybrać najlepsze, najbardziej odpowiadające potencjalnym klientom.

Badania CAWI to jak widać bardzo użyteczne narzędzie z którego powinny korzystać zespoły marketingowe, by lepiej dopasowywać swoje działania do potrzeb klientów. Ogromne możliwości kreowania, a także wsparcie na etapie tworzenia mają osoby korzystające z panelu Badanie Opinii, które dodatkowo mają możliwość kierowania CAWI do bardzo precyzyjnie określonej grupy respondentów. W sumie w bazie jest ich ponad 150 tys.